Mijn eerste ervaringen in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Kim Bonte - WaarBenJij.nu Mijn eerste ervaringen in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Kim Bonte - WaarBenJij.nu

Mijn eerste ervaringen in Oslo

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

11 Augustus 2019 | Noorwegen, Oslo

Mijn eerste twee weken in Oslo zitten er alweer op. Oslo is een super mooie en gezellige stad. De mensen zijn heel aardig en iedereen spreekt goed engels. Toen ik hier de eerste dag aankwam waren al mijn huisgenoten al aangekomen. Ik woon met een jongen uit Nigeria en een jongen en een meisje uit Duitsland. We wonen op de begane grond en de woonkamer heeft een heel groot raam naar buiten naast de ingang. Daardoor kan iedereen ons zien als we bijvoorbeeld spelletjes aan het spelen zijn en al een paar keer wilden random mensen meedoen. Ik woon in een flat met alleen maar internationals. Er wonen vooral heel veel Duitsers en Nederlanders. Er zijn sowieso heel veel mensen uit Duitsland, Nederland en Frankrijk. Er zijn ook wel mensen uit andere landen maar wel veel minder.

Sinds ik hier ben, heb ik al super veel dingen gedaan. Ik heb gezwommen in het Sognvann meer en in het Oslofjord, veel wandelingen gemaakt, het stadscentrum verkend, gebarbecued, gechilld bij een kampvuur, hout voor het kampvuur leren zoeken, naar veel feestjes gegaan, spelletjes gespeeld en nog veel meer. Ik heb nu al zo veel mensen ontmoet dat er ook altijd wel iemand iets leuks wil doen.

De natuur in Noorwegen is heel mooi en ik ben blij dat het nu nog even mooi weer is, want er zijn zo veel leuke plekjes om lekker buiten te zitten! Het weer in Oslo is wel heel veranderlijk, het kan echt binnen 10 minuten 5 graden kouder voelen en van volle zon naar keiharde regen gaan.

Deze week is mijn eerste schoolweek alweer begonnen. En dat terwijl iedereen in Nederland nog lekker vakantie heeft. Het lijkt erop dat de universiteit daar een beetje hetzelfde is als die in Nederland, maar ik heb pas 1 les gehad dus ik zal het nog even moeten afwachten.

  • 21 Augustus 2019 - 12:48

    Rebecca:

    Wat leuk Kim dat je het zo goed naar je zij hebt!
    Groetjes Rebecca

  • 21 Augustus 2019 - 12:52

    Rob Bonte:

    Erg leuk om te lezen dat je het nu al naar je zin hebt. Ik ben erg benieuwd naar je andere verhalen.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Kim

Hier kan je volgen wat ik meemaak op uitwisseling in Oslo!

Actief sinds 04 Juli 2019
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 1477

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2019 - 31 December 2019

Uitwisseling Oslo

Landen bezocht: