Alweer 2 maanden weg - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Kim Bonte - WaarBenJij.nu Alweer 2 maanden weg - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Kim Bonte - WaarBenJij.nu

Alweer 2 maanden weg

Door: Kim Bonte

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 September 2019 | Noorwegen, Oslo

Ondertussen is het alweer het einde van september, wat betekent dat ik hier alweer bijna 2 maanden zit. Ook is de herfst aangebroken, dus het is hier nu al een stuk kouder geworden. Ik heb de afgelopen maand super veel gedaan. Ik ben een dag naar Stavanger en Preikestolen geweest. Stavanger is een stadje in het westen van Noorwegen en we zijn daar heengegaan met de bus in de nacht. 's Ochtends kwamen we aan en kregen we eerst een tour door Stavanger. Daarna hadden we vrije tijd. Iedereen was best moe, dus gingen we gewoon spelletjes spelen in een café. Om 12 uur gingen we met de ferry en de bus naar Preikestolen. Deze hike duurde ongeveer 2.5 uur om omhoog te komen en dan weer 2 uur naar beneden. Onderweg zijn we wel vaak gestopt om van het mooie uitzicht te genieten. Diezelfde nacht zijn we weer teruggegaan om 's ochtends heel vroeg weer in Oslo aan te komen. Het weekend daarna ben ik met een groepje naar Gothenburg geweest, de tweede grootste stad van Zweden. Deze stad ligt maar op 3.5 uur met de bus van Oslo. Helaas had de bus op de heenweg hele erge vertraging, waardoor we pas laat in de avond aankwamen in Gothenburg. De dag erna hebben we een tour gedaan en hebben we zelf de stad nog verkend. Op zondag gingen we naar een groot stadspark wat ook een soort gratis dierentuin was. Ook zijn we naar een gaaf museum geweest. Op zondagnacht hebben we de bus weer teruggenomen. Verder ben ik natuurlijk ook gewoon naar school geweest. Ik heb nog steeds 3 dagen per week school, wat wel lekker is, want dan heb ik veel vrije tijd om leuke dingen te doen. Zo hebben we bijvoorbeeld meegedaan aan een scavenger hunt, dat is een soort fotospeurtocht, en die hebben we ook nog gewonnen! Ook ben ik naar een hoop feestjes geweest. Gewoon bij mensen thuis, maar ook in de stad. We hebben een bar gevonden waar op woensdag tot 11 uur wijn 3 euro is. Voor hier is dat echt heel goedkoop, want normaal betaal je minstens 8 euro voor een wijntje of een biertje. Voor aankomende maand heb ik eigenlijk nog niet zo veel gepland. Pap en Debby komen over 2 weken langs en mam en Ramon over 3 weken, dus daar heb ik wel al zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Kim

Hier kan je volgen wat ik meemaak op uitwisseling in Oslo!

Actief sinds 04 Juli 2019
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 1479

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2019 - 31 December 2019

Uitwisseling Oslo

Landen bezocht: